Snídaně – správný start do celého dne

Pestrá snídaně
Vyvážená snídaně je základ dne

Snídaně je často opomíjeným a podceňovaným jídlem během dne. Ale opak je pravdou. Po nočním půstu je důležité tělu dodat zpět veškeré potřebné živiny a tělo správně nastartovat na začátku dne.

Snídaně by měla pokrývat asi 20% denního energetického příjmu a měli bychom se soustředit na její správné složení. Snídani bychom měli mít do 1 hodiny od probuzení. Snídaně by měla obsahovat bílkovinný zdroj, sacharidový zdroj a měla by být doplněna o zeleninu nebo ovoce. Kvalitní bílkoviny jsou pro nás cenné díky svému vysokému efektu zasycení. Mezi vhodné bílkoviny po ránu můžeme zařadit mléko nebo mléčné výrobky jako jogurt (nejlépe bílý), kefír, acidofilní mléko, tvaroh, měkké sýry (Gervais, Lučina), polotvrdé sýry do 30% t. v s. (Eidam, Madeland), vejce, kvalitní uzeniny. Sacharidový zdroj je pro nás potřebný jako hlavní zdroj energie. Vaše tělo kvalitní sacharidy potřebuje! Vhodné je volit takové přílohy, aby obsahovaly vlákninu, která nám pomáhá se zasycením během celého dopoledne. Mezi vhodné sacharidové zdroje patří kvalitní pečivo (žitný chléb, žitno- pšeničné pečivo, grahamové pečivo, pečivo s obsahem semen či vloček), ovesné vločky, sypané musli, žitný knackebrot, atd. Nezapomeňte celou snídani obohatit o zeleninu či ovoce. Zeleniny by mělo být ke snídani minimálně 100g a ovoce může být 50-100 g. Dodáte tak Vašemu tělu potřebné vitaminy, minerální látky a antioxidanty.

Zkuste se soustředit na správnou skladbu snídaně. Nesprávné složení snídaně nebo dokonce její vynechávání často způsobuje celodenní hlad a chutě na sladké či slané. Může to být tedy jeden z faktorů, proč se Vám nedaří Vaše pokusy o hubnutí. Určitě by naše snídaně neměla být v každodenním duchu koláčů, buchet, sladkých dětských cereálií, samotného ovoce nebo nekvalitních uzenin (párky, klobásy, trvanlivé salámy) a bílého pečiva. Ani vynechávání snídaně nevede k ničemu dobrému. Dokonce je vynechávání snídaně spojeno s vyšším BMI (body mass indexem). Snídat bychom měli nejen my, ale hlavně naše děti, u kterých snídaně hraje významnou roli v prevenci před nadváhou a obezitou.

Naučte se snídat a zapracujte na skladbě své snídaně. Pokud si nevíte rady, co na snídani volit, můžete nahlédnout do našich zdravých receptů pro každý den.

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*